click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Emil Jensen i Genarp
2011-08-07, 20:22:39


I går blev jag välsignad av Emil Jensen när det var Musik vid vattenmöllan i Genarp! :D

Jag fick hela familjen med mig dit. Packade picknick-korg, körde dit och slog oss ner på några filtar i gräset. Lite otur att det började regna precis när vi hade satt oss, sen regnade det lite till och från.

Emil Jensen började spela klockan 20.00 och jag satte mig längst fram i mitten. Han inledde med prat, bland annat om att han varit sjuk i borrelia. Sedan fick bandet komma in på scen och de började med Bedrägeri. Under gospelsången för agnostiker fick publiken sjunga med, och mot slutet av den lämnade han scenen och gick fram till mig och tog mig på pannan, som en välsignelse. Kul! :)

Blev gladast när Växlande molnighet kom, den låten är ju bara såå vacker! Lyckades få hela på film också. Filmade även nästa låt som var Så får du mig ändå + inledningen till den som handlade om skillnaden mellan barn och vuxna!

Efter den låten gick hela bandet av scenen, blev inklappade igen, och körde sista låten som var Igen. Han tyckte att den passade bra i denna tid och för de som behövde lite hoppfullhet. Och det är sant, den ger en faktiskt lite hopp!

Efteråt sålde och signerade han sin senaste skiva, Rykten. Jag hade ju redan den och signerad dessutom, men jag bestämde mig ändå för att köpa en till. ;) Han sa att jag fick ge bort den ena i present. Pratade med honom en liten stund, verkligen trevlig! :)


Låtlista
Bedrägeri
Nyår
Inte vackrast i världen
Gospelsång för agnostiker
Blod
Växlande molnighet
Så får du mig ändå
Igen





Växlande molnighet


Om: Skillnaden mellan barn och vuxna + Så får du mig ändå




Marie

Vad härligt att du lyssnat på Emil igen! Låter väldigt mysigt med picknick och filtar... :) Jaså du köpte en till, du är så gullig! Bra låtar! kram

2011-08-08, 20:01:37




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0