click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Ett sken av färg
2011-05-09, 22:01:00


det var en månad sedan

jag inte gav regnet en tanke
för du var så vacker där du stod
mot den grå bakgrunden
och kvällen var irrationellt sagolik

det var en månad sedan

vi stod utanför vardagens lägenhet
och jag ville så gärna röra vid dig
bara nudda din hand för att
 skapa
någon slags magi i dina ögon

det var en månad sedan

jag trodde att du kunde läsa tankar

då du flätade min hand i din
och jag blundade för gråskalan i samma stund
som du bad mig att se natten i färg

det var trettio nätter sedan
du gjorde en udda tolkning av min novell
fastän jag bara ville se dig sova
och när morgonen andades fann jag den

ligga riven i bitar på ditt smutsiga golv








Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0