click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Emil Jensen på Folkets Park
2012-08-11, 22:00:37


I går spelade Emil Jensen med band på Folkets Park i Malmö.
 
Det var en del folk där men jag och Oskar kom dit ungefär en timme innan han skulle börja och ställde oss längst fram vid räcket. Klockan 19.00 kom Emil ut på scen och inledde med några fina och tänkvärda ord som vanligt. Trots att alla bär på olika världar inom sig delar vi ändå alla samma värld, menade han.
 
Under kvällen spelade han en del gamla låtar men också ett par nya, en cover på Bananaramas Cruel Summer, som gjorts om till den skånska Stygg Sommar, och en egen som hette Radioaktivitet.
 
Närmare slutet av konserten bjöd Emil in Klubbkören, som skulle gästa i Agnostisk Gospel. Han sa att de skulle få det att sluta regna med den låten, och det gjorde det faktiskt! (Dock började det sen igen.)
 
Han har ju ett fantastiskt band med sig också. Jag gillar speciellt Tomas Ebrelius som spelar fiol, keyboard, elgitarr och såg. Han hade spelat fiol sedan han var 9 år, berättade han efter konserten, och det märks! Så skickligt "sågspel" också! Han är grym! Annars var det Lars Ljungberg på trummor, Emeli Jeremias på cello och Clas Lassbo på el- och kontrabas.
 
Bästa låtarna var Växlande Molnighet, det är ju min absoluta favorit, och Maj Förra Året.
 
 
Låtlista
Tror du det?
Bedrägeri
Inte vackrast i världen
Radioaktivitet
Växlande molnighet
Jag tror att jag är nått
Stygg sommar
Agnostisk gospel
Så får du mig ändå
Maj förra året
Igen
 
 
 
 Maj förra året








Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0