click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



P3 guldgala
2012-01-22, 21:39:45


Någon mer än jag som såg P3 guldgalan i går kväll? Någon mer än jag som tyckte att det var väldigt dåligt och väldigt oväntade artister/band som vann?

Det kanske är jag som har noll koll, för jag kände inte till någon av artisterna eller banden som vann. Kanske något enstaka namn kändes smått bekant. Jag förstår inte hur Kapten Röd kunde vinna över Veronica Maggio, Melissa Horn och Timbuktu..?! Trodde att Veronica Maggio var en av de mest populära artisterna i Sverige just nu. Det kändes som att allting var tvärtom vad det borde vara.

Det som jag önskade mest var ju att Anna Järvinen skulle vinna årets pop, men så blev det inte. Det som gjorde att galan var värd att titta på var First Aid Kits och Lalehs uppträdande! Laleh var så söt och det var en fin ny låt!


ÅRETS ROCK/METAL
Arch Enemy
Graveyard
The Haunted
In Flames
Opeth

ÅRETS DANS
Avicii 

Axel Boman
Jonsson/Alter

L-Wiz
Rebecca & Fiona

ÅRETS POP
jj
Jonathan Johansson
Anna Järvinen
The Sound of Arrows
Syket

ÅRETS HIPHOP/SOUL
Ison & Fille
Mohammed Ali
Newkid
Stockholmssyndromet
Timbuktu

ÅRETS LÅT
Call my name - Tove Styrke
Jag kommer - Veronica Maggio
Levels - Avicii
Resten av ditt liv - Timbuktu 

Vart jag mig i världen vänder - Den Svenska Björnstammen

GULDMICKEN
Daniel Adams-Ray
Graveyard
Melissa Horn
Kapten Röd
Veronica Maggio

ÅRETS NYKOMLING
Avicii 

Newkid 

Niki & The Dove
Rebecca & Fiona
Den Svenska Björnstammen

ÅRETS GRUPP
Deportees
In Flames
Movits!
Rebecca & Fiona
Those Dancing Days

ÅRETS ARTIST
Melissa Horn
Kapten Röd
Lykke Li
Veronica Maggio
Timbuktu





Marie

Åh, ja just det, det missade jag när vi var på middag!

Det blir inte som man tycker eller tror alltid, men Anna har vunnit ändå, eller hur! :)

2012-01-22, 22:21:38
URL: http://marieclair.blogg.se/




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0