click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Miss Li på Sommarrock i Svedala
2013-07-15, 18:50:00


I fredags den 12 juli var Pernilla och jag på Sommarrock i Svedala och såg Miss Li. 
 
Jag kollade lite på hemsidan innan om regler för fotografering. Jag tyckte att det kändes lite osäkert om man fick ha med sig systemkamera eller inte, så jag lämnade den hemma. Tog i stället med Panasonic Lumix. Såg dock senare att man fick använda systemkamera, vilket såklart grämde mig! 
 
När vi kom dit spelade Eldkvarn. Vi lyssnade på ett par låtar, och när de var klara satte vi oss framme vid scenen för att vänta på Miss Li. Klockan 20.30 kom hon in på scenen och öppnade upp med Black widow från senaste albumet. Hon fortsatte sedan med två låtar från min favoritskiva - Stupid girl och Dancing the whole way home, och lite senare kom även I heard of a girl. En av kvällens höjdpunkterna tyckte jag var Forever drunk.
 
Tjejen som spelade fiol, Malin-My Wall, var riktigt duktig! Jag älskar ju fiol, och det hade inte varit detsamma utan henne! 
 
Konserten varade i en timme, och då blev hon inklappad en gång också och körde två extranummer. Det var ös från början till slut, mycket energi och känsla. Och det blev en riktigt bra final med My heart goes boom och en av mina absoluta favoriter You could have it (so much better without me)
 
 
Låtlista
Black widow
Stupid girl
Dancing the whole way home
Forever drunk
Spaceship
Plastic faces
Nåt för dom som väntar
1:a gången
Här kommer natten
I heard of a girl
Oh boy
Transformer
 
Extranummer
My heart goes boom
You could have it (so much better without me)
 
 
 

Miss Li - Spaceship


Miss Li - Plastic faces


Miss Li - Nåt för dom som väntar

 Miss Li - My heart goes boom




Marie

Fina bilder på härliga Miss Li!!!
Ni verkar haft en kanonkväll.

kram på er

Svar: Tack Marie! Det var riktigt bra! Kram tillbaks!
Emma

2013-07-15, 21:08:03
URL: http://marieclair.blogg.se
Lotta

Superfina bilder!

Svar: Tack Lotta!! :)
Emma

2013-07-15, 22:09:45




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0