click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Chelsea Wolfe på KB18 i Köpenhamn
2013-11-15, 23:31:00


I lördags den 9 november var jag, Sofia, Christoffer och Hans och såg Chelsea Wolfe på KB18 Kødboderne i Köpenhamn. I höst turnerar hon tillsammans med bandet Russian Circles.
 
Det var ett väldigt litet ställe och Sofia och jag ställde oss längst fram vid scenen, så vid stod ungefär en meter från bandet. Chelsea Wolfe började spela vid 20.30. Tyckte att det var en stark början med Feral love och We hit a wall samt några av mina absoluta favoriter Mer och Tracks (tall bodies)
 
Min favorit från senaste skivan, House of metal, spelades också. Dock var det ingen favorit live, mest på grund av att fiolen saknades! Melodin spelades på elgitarr i stället, men det blev inte alls samma känsla - jag älskar ju fiol! När jag såg Chelsea på Mejeriet i Lund i våras var den första delen av konserten mer akustisk med fiol och låtar från Unknown rooms-skivan. Violinisten Andrea Calderón är så grym och det märktes verkligen att hon inte var där! Tyvärr spelades inte någon av låtarna från den skivan heller. 
 
Pale on pale blev ett bra och tungt avslut innan bandet lämnade scenen. Den kändes bättre än någonsin. Hon blev inklappad igen och körde Lone ensam på scen. Sedan kom resten av bandet in igen och de spelade Echo, en låt som jag inte hört innan. Det är tydligen en cover av bandet Rudimentary Peni. 
 
Synd att inte Destruction makes the world burn brighter spelades, det är också en favorit från senaste skivan. Men det var en fin konsert i alla fall. Gillar hennes band, speciellt trummisen. 
 
 
Låtlista
Feral love
We hit a wall
Mer
Tracks (tall bodies)
Reins
House of metal
Sick
Kings
Moses
Pale on pale
 
Extralåtar
Lone
Echo
 
 








Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0