click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



First Aid Kit på Malmöfestivalen
2014-08-23, 13:20:42


I tisdags den 19 augusti var Denis och jag på Malmöfestivalen och såg First Aid Kit. Jag har aldrig sett dem innan (förutom kanske en glimt på Arkivafestivalen 2009), så det var kul! 
 
Vi gick till scenen drygt en timme innan de skulle börja så vi fick plats längst fram. Dock var scenen ganska hög, så man fick se dem ganska mycket underifrån. Men där stod vi båda två med kamerorna beredda när de kom in på scen vid 21.30. 
 
De öppnade upp med Stay Gold som jag hela tiden har tänkt ska bli nästa singel, den känns så singelaktig. Waitress Song gillar jag och Shattered & Hollow tillsammans med My Silver Lining är mina favoriter på senaste skivan. Wolf tycker jag alltid är svängig och Love interruption, en cover av Jack White som jag faktiskt inte hört innan, var likaså! Annars var det nog mest ös i The Lion's Roar, som jag också lyckades filma! 
 
Totalt var konserten en timme och tio minuter lång. Den var bra tycker jag med blandat lugnt och lite mer rockigt. Kommer säkert att se dem fler gånger! 
 
 
Låtlista
Stay gold
Blue
King of the world
Waitress song
Shattered & hollow
America (Simon & Garfunkel)
My silver lining
Wolf
Love interruption (Jack White)
Heaven knows
The lion's roar
 
Extranummer
Ghost town
Master pretender
Emmylou
 
 

 

First Aid Kit - My silver lining

First Aid Kit - The lion's roar








Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0