click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Ericsson Open, Båstad
2017-07-30, 20:34:00


Denna vecka har det varit Ericsson Open! Jag var där tisdag, onsdag och torsdag. Spenderade 18 timmar på tåg och buss, men det var det absolut värt! Vilka underbara dagar! 
 
 
 
 
Tisdagen den 25 juli
 
På tisdagen åkte jag hemifrån 8.00 och kom hem 22.00. Vädret var helt okej, mulet men ändå ganska varmt. Suárez Navarros match mot Paolini gick väldigt snabbt, men de andra fyra matcherna var spännande och bestod alla av tre set. Mina favoriter var Suárez Navarro, Kozlova, Siniakova och Peterson. 

Carla Suárez Navarro – Jasmine Paolini
6-1, 6-0  /  50 minuter
 
 
Kateryna Kozlova – Mirjam Björklund
3-6, 6-2, 7-6  /  2 timmar och 15 minuter
 
 
Katerina Siniakova – Rebecca Peterson
6-3, 3-6, 6-1  /  2 timmar och 20 minuter
 
 
Caroline Wozniacki – Pauline Parmentier
6-3, 3-6, 6-2  /  1 timme och 52 minuter
 
 
Mona Barthel – Johanna Larsson
6-7, 7-5, 7-6  /  2 timmar och 53 minuter 
 
 
Onsdagen den 26 juli
 
På onsdagen åkte jag hemifrån 9.00 och kom hem 20.00. Det var en solig och varm dag. Lyckades få sällskap av mina föräldrar (som egentligen inte är så tennisintresserade). Det var inte lika långa och tuffa matcher i dag. Mina favoriter var Siniakova och Sevastova. 
 
 
Katerina Siniakova – Arantxa Rus
7-6, 6-4  /  1 timme och 42 minuter
 
 
Anastasija Sevastova – Elizaveta Kulichkova
6-2, 6-3  /  1 timme och 7 minuter
 
 
Caroline Garcia – Sara Errani
6-1, 6-0  /  54 minuter
 
 
 
Torsdagen den 27 juli
 
På torsdagen åkte jag hemifrån 8.00 och kom hem 20.00. Det var soligt när jag kom dit, men under dagens gång kom det några skurar och det blev ganska kallt. Jag såg i alla fall två riktigt bra och spännande matcher. Min favorit var Suárez Navarro, som tyvärr fick åka hem.
 
Elise Mertens – Carla Suárez Navarro
6-3, 6-7, 7-5  /  2 timmar och 43 minuter
 
 
Caroline Wozniacki – Viktorija Golubic
6-2, 2-6, 6-4  /  1 timme och 50 minuter
 
 
Finalen såg jag på TV i dag. Det stod mellan Wozniacki och Siniakova, och till min glädje vann Siniakova med 6-3, 6-4! Ses igen nästa år Båstad! 
 
 




Anonym

Spännande! Du verkar haft bra dagar i Båstad ☺️ Kram Babs

2017-07-30, 20:49:34
Sebastian Morales


Emma du har en blogg! Kul, vim vann då?!?

Svar: Japp, kul att du tittade in! :D Siniakova vann, skrev jag aldrig det?! :O
Emma

2017-08-17, 15:43:04




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0