click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Stockholm
2017-05-26, 22:13:00


Lördagen den 20 maj
 
Klockan 09.00 begav jag mig till centralen för att ta öresundståget mot Hässleholm. Det var soligt och varmt så det var skönt att sitta ute och vänta på snälltåget mot Stockholm. På tåget var det också väldigt varmt, säkert 30 grader. 
 
14.25 var jag framme på Stockholms centralstation där Christoffer mötte upp mig. Vi gick runt en liten stund, sedan åt vi hamburgare på Vigårda. Lämnade min packning på Christoffers jobb, där vi också tog en kopp kaffe. Vi besökte ett ställe med lite annorlunda öl. Sedan gick vi runt med våra kameror på Skeppsholmen. Det var fint, men det blev kallt ganska snabbt. 
 
Vi hämtade min packning igen och tog sedan tunnelbanan till Alvik där Christoffer bor. Klockan var då kväll så vi delade på en pizza och tittade på film, La Vie d'Adèle
 
 
 
Söndagen den 21 maj
 
På söndagen tog vi en ordentlig sovmorgon. När vi väl vaknat blev det frukost och musiktips. Därefter tog jag tunnelbanan till T-centralen där jag bytte till en annan tunnelbana till Tekniska högskolan. På Stockholms östra tog jag tåget till Åkersberga för att träffa Anna. 
 
Vi (Anna, hennes man Jocke och jag) firade min ankomst genom att sitta ute och äta sushi. Jag fick träffa undulaterna Happy, Lillan och Frippe och kaninen Nino. Jag fick också träffa Anna och Jockes fina killar Isak och Tim. Yngste killen Tim visade mig sitt favoritspel FNAF (Five Nights at Freddy's) på datorn och jag fick också lära mig att det är viktigt att ha en fidget spinner. 
 
 
 
Måndagen den 22 maj
 
Måndagen var lugn. Killarna gick iväg till skolan och Anna och jag åt frukost och snackade. Gosade med fåglar och kanin. Sedan åkte vi och hälsade på hennes mamma och tog en sväng till affären.
 
När killarna slutade skolan åkte vi och matade änder och hade picknick. Hemma igen blev det grillat – fläskfilé, champinjoner, broccoli, paprika, bakad potatis, vitlökssås och bearnaisessås. Mycket gott! 
 
 
 
Tisdagen den 23 maj
 
På tisdagen gick jag upp vid 07.00 för att vara med när killarna åt frukost och förberedde sig för skolan. Sedan blev det frukost för Anna och mig. Vi åkte sedan till Åkersberga centrum där vi lunchade med kinamat. Vi köpte med oss lite fika hem som vi hade när killarna slutat skolan. 
 
15.30 lämnade jag Åkersberga. Tog först tåget till Stockholms östra och därefter tunnelbanan till T-centralen där jag letade upp mitt tåg hem. Jag hade bokat X2000 så att det skulle gå lite snabbare. X2000 är ju mycket lyxigare än snälltåget med. Snabbt gick det dock inte då vi först stod still i Linköping i tre timmar (på grund av påkörningsolycka) och sedan i Nässjö i en timme (på grund av misstänkt påkörningsolycka). Vi var framme i Hässleholm 00.53 och tack och lov var pågatåget mot Kristianstad några minuter försenat, vilket gjorde att jag precis hann med det.
 
Efter tio timmars resa, 01.30, var jag hemma igen! Det sämsta var att jag skulle upp vid 06.00, men jag kom i alla fall hem till skillnad från tjejen som hamnade framför tåget.
 
 
 
Det var en fin Stockholmsresa. Jag åkte ju främst för att få träffa Christoffer och Anna och därför blev det inte så mycket sightseeing. Anna och jag är båda ganska trötta av oss så det var skönt att ta det lugnt. Vädret var okej, men inte så fint att jag längtade ut. Bilderna blev inte så många eller så bra. Koncentrerade mig på att umgås med Christoffer, Anna och hennes söta familj i stället. Tack för fina dagar! 








Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0