click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Ericsson Open, Båstad
2016-07-24, 20:29:00


I går var jag på Ericsson Open i Båstad och såg tjejernas semifinal! Tyvärr lämnade en av mina favoriter, Angelique Kerber, turneringen tidigare på grund av skada, men det var kul att vara där i alla fall. Vilken underbar dag! Har redan bestämt att jag ska dit nästa år igen! 
 
 
 
Första matchen var mellan Laura Siegemund (Tyskland) och Julia Goerges (Tyskland). Det var en riktigt bra match, men i tredje set bestämde sig Georges för att dra sig ur på grund av skada. Således blev det 4-6, 6-3, 4-0 till Siegemund. Jag gillade henne, väldigt fin teknik! 
 
Laura Siegemund
 
 
Julia Goerges
 
 
Andra matchen var mellan Kateřina Siniaková (Tjeckien) och Johanna Larsson (Sverige). Inte lika händelserik match och Larsson gjorde ganska många missar. Publikens stöd räckte inte till utan Siniaková tog hem matchen med 7-5, 6-1. 
 
Kateřina Siniaková
 
 
Johanna Larsson
 
 
Sista matchen var en dubbel mellan Lenka Kuncikova (Tjeckien)/Karolina Stuchla (Tjeckien) och Andreea Mitu (Rumänien)/Alicja Rosolska (Polen). Matchen avslutades 6-2, 6-2 till Mitu/Rosolska.
 
Vänster: Lenka Kuncikova & Karolina Stuchla
Höger: Andreea Mitu & Alicja Rosolska
 
 
Mitu/Rosolska vann också dagens final i dubbel och Siegemund vann dagens final i singel. (Fick hennes fina autograf!) 
 








Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0