click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Kent på Trädgårdsföreningen
2012-07-16, 19:34:59


I lördags, den 14 juli, spelade Kent på Trädgårdsföreningen i Göteborg och jag var där bland 10 000 andra.
 
Det regnade tidigare på dagen, men lagom till kvällen när spelningen började närma sig sprack himlen upp och solen började skina. Jag och Oskar var på plats runt 18.30 och de skulle börja spela 21.00. Vi satte oss ner bland de andra framför scenen för att vänta. Strax efter 19.00 reste sig alla upp, och vi med dem. Lite drygt att stå rakt upp och ner i trängseln och vänta i 2 timmar, men det fick gå.
 
Så klockan 21.00 började de spela Ögon bakom skynket. Jag förstod knappt att de hade börjat, att det inte bara var musiken som spelades innan konserten. Jag kan inte den låten heller, kanske därför, men det kändes lite svagt. Den gick i alla fall över i Klåparen och skynket försvann. 
 
Först var det som att de stod och spelade i ett litet rum med fotografier på väggarna. Efter ett tag åkte taket av och därefter väggarna och det blev en stor scen. Så småningom försvann även skynket bakom scenen och massa lampor kom fram.
 
Inledningen av konserten kändes lite långsam och småtråkig. Jag gillar i och för sig 400 slag, men det var inte förrän i Sjukhus som det lyfte för mig. Riktigt bra! Efter den kom Färger på natten som jag inte tycker är någon bra låt, men den var hyfsad live ändå. Och efter att ha spelat den, en av de sämsta låtarna, kom en av de bästa låtarna, Berg & dalvana, och konserten var på topp! Helt fantastisk låt!
 
Resten av spelningen var riktigt trevlig med låtar som Jag ser dig, Musik non stop och 747. Efter den sistnämnda gick bandet av scenen men blev såklart inklappade igen. Då kom 999, som kändes ganska väntad, och Utan dina andetag som gick över i Det finns inga ord. Fina extranummer och bandet lämnade scenen igen.
 
Efter ett par minuter kom de tillbaka in på scen ännu en gång för att spela avslutningslåten Mannen i den vita hatten (16 år senare). Efter denna var det slut på riktigt och Kent gick av scenen efter en 2 timmar lång spelning. 
 
Jag tyckte att det var en bra konsert. Hade önskat att de spelade lite fler gamla låtar bara, speciellt från Isola och Hagnesta Hill. Jag gillade ju Kent mer förut, men jag får ändå ge konserten ett ganska högt betyg.
 
(Det blev inte världens bästa bilder och filmer, men det får väl duga när inte systemkameran fick följa med.)
 
 
Låtlista
Ögon/Klåparen
Ensam lång väg hem
400 slag
Petroleum
Skisser för sommaren
Tänd på
Sjukhus
Färger på natten
Berg & dalvana
Jag ser dig
Låt dom komma
Isis & Bast
Kärleken väntar
Ingenting
Musik non stop
747
 
Extranummer
999
Utan dina andetag
Det finns inga ord
 
Extranummer 2
Mannen i den vita hatten (16 år senare)
 
 
 
 
 

Berg & dalvana

 Utan dina andetag/Det finns inga ord




Marie

Hej Emma!
Vilket fint "reportage"...
Som jag sagt förut, du kunde byta jobb! :)
Jättefina bilder, lite kul med ny form, kanske du kan lära mig till hösten!
Kram på dig/Marie

Svar: Hej Marie! Tack tack tack! Blir så glad när du tycker att jag hade kunnat byta jobb, även om jag trivs på mitt nuvarande också. ;) Ja, jag kan visa det där med rundade hörn, så som jag gör! Har fått lite tips från den där boken jag köpte på Fotografiska. :) 2 dagar kvar till semestern för dig nu, och snart får jag komma tillbaka till mitt skrivbord! ;) Kram kram!
Emma

2012-07-18, 22:45:42
URL: http://marieclair.blogg.se
Marie

Haha, menade ju inte riktigt att du skulle byta jobb men tycker du är duktig på att skriva recensioner och ta fina foto!!
Men det bästa med sådant är att man kan ha det som en rolig hobby och ändå ha kvar sin plats vid skrivbordet, precis som jag! :)
Nedräkningen börjar...
Kram Marie

2012-07-19, 07:54:27




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0