click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Better life
2012-05-06, 21:08:44


Denna helg har jag haft Oskar här! Vi har mest tagit det lugnt och ätit massa gott hela tiden.

I fredags var det först jobb som vanligt. Men sen när jag kom hem lagade vi pepparbiff med potatisbullar, ugnsrostade morötter och min enkla men extremt goda sås till. Kändes riktigt lyxigt!

Såsen: Fräs schalottenlök och morot i en klick margarin. Häll i lite mjöl för att göra en bottenredning. Tillsätt vispgrädde, soja, oxfond med rödvin och balsamvinäger. Salta, peppra och häll i lite rörsocker. Avrunda eventuellt med en klick smör. Sila bort lök och morot innan servering.

I går bakade jag muffins med äpple och kanel. Gick en liten sväng på stan, sen tog vi med oss fika bort till parken och picknickade där en stund. När vi kom hem igen märkte vi att min frys höll på att ge upp. Tur att man har så snälla grannar som Annika och Adam som ville låna ut lite frysplats. Hade ju inte känts så kul att behöva slänga allt. Så nu hoppas jag på att man kan få det fixat snabbt.

Annars har vi mest kollat på massa avsnitt Gynekologen i Askim, gillar den serien!

Hoppas ni har haft en fin helg mina kära läsare!





Emilia

Men så mys!!! <3

2012-05-07, 09:03:16




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0