click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Весна
2015-03-03, 22:15:00


Jag är inne i en bra period nu, känner mig mycket piggare! I två veckor innan längtade jag bara efter att få sova hela tiden, men nu känner jag mig mycket mer utvilad när klockan ringer på morgonen och jag har lite energi kvar till kvällen också. Underbart!
 
I går fick jag en ny erfarenhet. Bytte om från personal till patient och gjorde en MR (magnetkameraundersökning). Mitt lukt- och smaksinne har varit knäppt i ett halvår nu så min läkare skickade mig på en MR av hjärna och hypofys. Jag var mest rädd för nålen i armen, och jag höll på att svimma efter den var satt, men efter lite vila var det okej. Blev så väl omhändertagen där av röntgensjuksköterskan, han var verkligen bäst. Sedan fick jag åka in i tunneln och ligga helt stilla i 30-45 minuter medan det väsnades och skakade. Jag är så glad att jag är frisk och inte behöver gå igenom massa undersökningar för att jag är sjuk! För jag får ju ändå räkna mig som frisk än om mina sinnen är konstiga. Mina problem har i alla fall blivit bättre och förhoppningsvis försvinner de helt med tiden. 
 
Om två veckor var det exakt ett år sedan bilden nedan togs. Jag blir lite inspirerad till att gå ut med kameran när jag kollar igenom mina gamla bilder. Jag har knappt ens hållit i kameran de senaste månaderna, eller kanske det senaste halvåret. Men jag tror att det kommer kännas roligare nu när det börjar bli vår och finare väder. 
 




Åsa

Du är kanske piggare för att tävlingsmänniskan i dig har kommit i säng lite tidigare? :D

2015-03-04, 20:48:06
URL: http://asaassar.blogg.se




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0