click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Ane Brun på Malmöfestivalen
2016-08-19, 00:14:00


I går, den 17 augusti, såg jag Ane Brun på Malmöfestivalen. Jag lyssnade på hennes första skiva Spending time with Morgan när den kom ut 2003, och jag tror också att jag såg en glimt av henne på Malmöfestivalen året därefter. Sedan dess har jag inte lyssnat så mycket på henne, men efter gårdagens konsert blir det ändring på det! 
 
Den ungefär 90 minuter långa konserten kändes magisk! Det var en stor variation av låtar, vilket gjorde att det aldrig blev tråkigt. Hon sjöng, dansade och lyckades verkligen underhålla publiken. Sången var felfri och hennes personlighet svår att inte gilla. 
 
Sist men inte minst måste jag lyfta fram hennes fantastiska sjumannaorkester! Vilka skickliga musiker! Och violinisten, trummisen och körsångerskan Josefin Runsteen - vilken talang! 
 
 
Låtlista 
Hanging
Directions
Black notebook
One
To let myself go
You lit my fire
Miss you more
Du gråter så store tåra
Daring to love
Shape of a heart
Do you remember
Halo
Still waters
This voice
Undertow
Can’t stop playing (makes me high)
 
 








Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0