click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Somrig helg i maj
2017-05-07, 21:47:00


Det var en jobbig början av veckan. Den blev dock bättre!  
 
I onsdags fick jag besök av syster och systerson och vi hade en mysig dag på stan. Älskar dem såå! ♡ På kvällen spelade jag tennis och efteråt satt jag kvar och pratade med Jessica i gruppen ett tag. En dag full av positiv energi! 
 
I torsdag och i fredags var det heldagar i skolan då vi övade på att ha familjesamtal. Det var tre socionomer som höll i det och de visade hur samtalen kunde gå till. Jag blev så imponerad av deras professionalitet! Det finns mer att tänka på än vad man kanske kan tro och jag tyckte att det var ganska svårt. Det var intressant och givande i alla fall. 
 
I helgen har det varit så underbart väder! Jag hade vinterjackan på mig i fredags och i går låg jag i gräset och solade! Känns lite overkligt. Men jag är så glad för dessa fina dagar med sol och värme! I går kväll träffade jag Åsa. Vi gjorde pizza och äppelpaj och hade det mysigt. Lite sorgligt att hon snart flyttar från stan. 
 
I dag hade jag mitt barnsamtal, en av uppgifterna denna delkursen. Sen fikade jag och Inga i solen på hennes balkong. Jag har länge tänkt att jag skulle börja med yoga, och i dag var jag med på ett 90 minuter långt pass på Friskis&Svettis. Det kändes lite tråkigt, men jag provar nog en gång till. Det hade ju varit bra om jag kunde lära mig att slappna av lite. 
 
I veckan väntar skola och uppgifter. Jag kanske ska prova något annat gruppträningspass också. Jag vill prova latinamerikansk dans, och det fanns ett pass som verkade vara lite åt det hållet. Och så är det tennis i Madrid att se på. Hoppas humöret ska hålla sig hyfsat stabilt. 
 
 








Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0