click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Wish
2008-04-09, 22:00:25


Finns det någon bättre skiva än Wish med The Cure?! Den är verkligen ett mästerverk! Det finns ingen dålig låt på den skivan, den är bara helt underbar rakt igenom - från Open till End!

Det var i början av 2002 jag hörde skivan första gången, och nu efter sex år är den fortfarande lika bra. Bara texterna får mig att rysa. Några underbara låtar är Apart, From the Edge of the Deep Green Sea, Doing the Unstuck, Friday I'm In Love, Trust och A Letter To Elise.


It's a perfect day for doing the unstuck,
for dancing like you can't hear the beat
and you don't give a further thought
to things like feet - let's get happy!




Ted

det är en bra skiva absolut! personligen är bloodflowers en favorit^^

vi får ses snart igen^^ var ett tag sen nu känns d som, då får vi spela ssx tricky! ^^

idag ska ja städa lite :)
ha d bäst, kramar!

2008-04-10, 12:35:57
Milia

Ja, Cure är bra.. Min favvocd med dem är Japanese Whispers, så jäkla bra.. Innehåller bl a Lovecats och Speak My Language, nice!
Ha en bra helg du också! Kram!! = )

2008-04-10, 21:59:09
URL: http://encephalon.blogg.se
Daniel

Ojoj! Fast den personliga favoriten är nog "Japanese Whispers" och #1 favoriten "The Upstairs Room". Väldigt surrealistisk och bra på alla sätt. Nu till svaret: Jag är en total katastrof bakom en dator när det gäller inspelningar. Jag "assisterar" endast vid mixningen. Jag är jättedålig på det tekniska området. Hade dock Reason innan, men orkade aldrig lära mig det helt. Cubase verkar knepigt även det. Jag och Emilia ska ju som bekant köpa ett digitaltrumset samt en digitalporta med minst 16 kanaler! 16 kanaler behöver man minst. Jag brukar lägga många gitarr-spår.

Ha det super

2008-04-12, 14:07:47
URL: http://www.bloggzilla.blogg.se
Daniel

Aha, så du kan det tekniska alltså? Inte illa, hi hi. Började spela trummor ca 1999. Fast gitarren är mitt huvudsakliga instrument. Jag har nog lite lättare att uttrycka mig som gitarrist. Sjungit har jag inte gjort mycket dock, och som sagt det behövs lite förbättringar på den fronten innan jag är nöjd. Men nöjd KAN och SKA man aldrig bli. Piano måste jag också lära mig. Kan bara ta ut några ackord på gehör men inte mycket mer. Finns så många underbara instrument. Man måste bara hålla sinnena öppna. Men fiol är ett väldigt fint instrument, stråkar överhuvudtaget är ganska dynamiska och dramatiska beroende på arrangemang. The Wannadies debutplatta från 1990 är suverän. Mycket fiol på den.

2008-04-12, 22:50:30
URL: http://www.bloggzilla.blogg.se




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0