click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Coolstuff
2008-11-10, 22:40:45


Sitter i soffan nu med min dator. Leia sitter här bredvid och petar på mig och vill åt min glass. ;)

I dag åkte Tim och jag in till Malmö efter jobbet för att kolla in en affär - Coolstuff. Ligger mellan Centralen och Stortorget. Rolig affär med många annorlunda saker! Blev några julklappar! :) Kom inte hem förrän närmare 20:00.
I dag var jag kaffeavlösare i kassan och just när jag stod där kom det en döv kvinna med tolk. Jag är så sugen på att läsa till dövtolk! Men det är ju fyra år och utbildningen är i Önnestad, ungefär en mil från Kristianstad. Och vi som försöker hitta lägenhet i närheten av Lund. Om vi flyttar kan jag ju inte gå där. Åh, vad svårt! Det är ju inte ens säkert att man kommer in på utbildningen. Men det är kanske ett roligare jobb än att sitta och skriva journaler om bensår och eksem. I don't know what to do! :(

Nej, får väl gå och lägga mig nu fastän jag inte vill! Det är extra svårt att slita sig härifrån nu när man har en MacBook. Den är så fin!!! ;)

God natt! :)




Linda

Hej Emma!



Vad lyxigt med en ny data! Min "nya" kraschade för någon månad sedan, hårddisken, men jag fick en ny på garanti. Men allt som jag hade i burken är ju borta... men men, ska väl inte va så svårt att trycka in nytt.



Jag vet att du funderat länge på utbildningen men du kan väl söka nu och se om du kommer in till att börja med? När jag var på praktiken så var där en sekreterare som hade utbildat sig och sedan arbetar åter som sekreterare. Hon tolkar vid sidan om nu så att säga, har det som ett extraknäck. Hon stormtrivs och tycker det är ett roligt yrke. Men det verkade inte som att man kunde livnära sig på det helt och hållet... fast jag vet ju inte säkert... Kan ni inte ha flytten till Lund i "parentes" tills du vet om du kommer in på utbildningen och då ta ställning till vad ni ska och inte ska?



Hoppas allt bra annars. Vi ses!



Hug Linda

2008-11-19, 16:31:26
Anonym

Jag köpte mössan på Lindex, 99kr. Tycker också det är svårt att hitta, brukar inte tycka att någon passar på mig, men denna var gullig. Fanns i svart också, men den gråa var finare till hårfärgen tyckte jag. Du kan ju önska dig en sån i julklapp. ;)

2008-11-20, 21:56:16
Tina

Hej Emma!

2008-11-27, 22:16:54
URL: http://tinamedch.blogg.se/




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0