click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Arvikafestivalen 2009
2009-07-10, 14:38:11


Nu äntligen kommer ett litet inlägg om Arvikafestivalen som Tim och jag var på den 2-4 juli. :)

Vi åkte upp till Arvika onsdagen den 1 juli, kom fram på kvällen. Satte upp tältet, pumpade upp madrasserna och hittade ett ställe att äta på. Efter det var vi rätt slut så vi la oss i tältet direkt.

Nästa dag vaknade man ungefär 07:00 på morgonen eftersom det var såå varmt och kvavt. Alla tre festivaldagar var det extremt varmt. Man orkade inte göra så mycket, drack mest en massa vatten och letade efter skugga.



Första dagen såg vi The Sounds på eftermiddagen. Det var väl en bra konsert så men de är inga favoriter. Vi såg också Opeth, helt okej men är inte så inne på metal längre. The Mars Volta spelade samma kväll. Cedric Bixler-Zavala, sångaren, var rätt energisk och dansade omkring, drack kaffe emellanåt. :P Gillar hans röst.



Efter The Mars Voltas konsert stod vi kvar i lite mer än en timme för att få bra plats till Nine Inch Nails! Vi stod längst fram till höger. De började spela 23:45. Underbar konsert! De öppnade med Home och slutade med Hurt. Allting var perfekt! Trent har sagt att han ska ta en paus med turnerandet nu så det kanske dröjer innan man får se dem live igen, tråkigt! Har sett dem tre gånger nu i alla fall. :)


Låtlista (Nine Inch Nails)
Home
1,000,000
Letting you
Discipline
March of the pigs
The frail
The wretched
The becoming· 
Burn
Gave up
The Fragile
Non-entity
The way out is through
Wish
Survivalism
The hand that feeds
Head like a hole
Hurt




Andra dagen var Depeche Mode höjdpunkten. Tror att de flesta åkte dit mest för att se dem. Jag var ju där för NIN men det var ju såklart kul att se Depeche Mode med! ;) De var bra, Dave Gahan dansade runt en del på scenen. Några av de bästa låtarna var It's No Good, Enjoy The Silence och Walking In My Shoes.


Låtlista (Depeche Mode)
In chains
Wrong
Hole to feed
Walking in my shoes
It's no good
A question of time
Precious
Fly on the windscreen
Home
Come back
In your room
I feel you
Enjoy the silence
Never let me down again

Extralåtar
Stripped
Personal Jesus




Tredje dagen var jag glad att det var sista dagen. Vårt tält var så litet och det var så varmt. Jag ville se Thåström på kvällen, såg honom på Kalasturnén i Malmö 2002 och tyckte att han var bra då. Men blev lite besviken, han var väldigt spattig och... speciell. :P Han spelade nästan bara lugna låtar vilket jag tyckte var lite tråkigt. Die Mauer körde han i slutet och den är ju bra. Han hade även Anna Ternheim som gästartist i en låt.



På kvällen 23:45 spelade KoRn. Vi stod längst fram först men efter ett tag höll man på att bli helt mosad och jag fick dessutom vatten över mig och kameran så vi gick ut till sidan. (Kameran överlevde) Jag har inte lyssnat så mycket på KoRn innan men de spelade i alla fall en låt som jag kunde och gillar, Helmet In The Bush. ;)



Efter det var det i stort sett slut. Vi såg lite andra band med som Aesthetic Perfection, DAF, De/Vision, Diary of Dreams, Elegant Machinery, Lillasyster och Welle:Erdball, dock inget som jag gillade direkt. :P

På söndagen den 5 juli packade vi ihop alla grejer och ställde oss för att vänta på bussen till parkeringen. Där stod vi i 1,5 timme - i ösregn! Det var dessutom rätt kallt. Det kom en buss efter ett tag men den körde i stort sett bara förbi, vi hann inte ens lyfta våra grejer från marken innan den var borta. Så det var inte så trevligt. Fick svepa in oss i massa filtar när vi äntligen kom till bilen. Körde till Tims bror Ted i Örebro där vi stannade till i tisdags.

Såklart blev jag förkyld efter att ha stått ute i regnet så länge så har inte orkar göra så mycket, inte ens blogga. ;) Skönt att vara hemma igen i alla fall men det känns som att semestern går alldeles för fort, snart bara halva kvar! :/ Men men, får hoppas på lite finare väder nu och två sköna veckor till. :)





Emilia

Hej! Vad bra ni ser ut att ha haft det på festivalen! Men såg inte så trevligt ut med gegga.. = ( Hehe!



Är du hemma i K-stad någonting eller? Vi kan ju träffas någon dag! jag mailade dig på jobbet men sedan såg jag på bloggen att du har semester.



Ha det bra sålänge!! Kram

2009-07-15, 10:53:38
URL: http://encephalon.blogg.se/
Emilia

Åhh, DAF och Welle E. gillade jag jättemycket när jag var yngre och syntig = )

2009-07-16, 13:42:47
URL: http://encephalon.blogg.se/




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0