click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Medication
2010-04-22, 22:59:41


Sedan sist har det inte varit så mycket annat än sjukdom. Läkaren ringde i går om leverproverna och hon sa att värderna var rejält förhöjda. Så jag blir sjukskriven åtminstone denna och nästa vecka. I början av nästa vecka ska jag gå och ta nya leverprover för att se att det går åt rätt håll och sedan ska de kontrolleras en gång till lite senare.

I går kväll kom Emilia till mig en liten stund. Vi såg på Top Model och Svenska Hollywoodfruar från i måndags. Maria drejade en godisskål och hon och Kamran förnyade sina äktenskapslöften. Lika bra som vanligt. ^^

I natt sov jag knappt någonting. Halsen var helt uppsvullen och det gjorde jätteont. Tittade på klockan flera gånger och det kändes som att tiden stod stilla och jag bara vände och vred mig. Ringde mina föräldrar strax innan 06.00 då jag visste att de skulle gå upp. Det var inte riktigt meningen men de kom och hämtade mig vid 08.00.

Fick tid på Novakliniken i Sjöbo eftersom jag hade så ont, knappt kunde svälja vatten ens och det var svårt att prata. Sköterskan där blev nog lite chockad när hon såg min hals. I alla fall fick jag utskrivet Betapred för att minska på svullnaden, Kåvepenin om det skulle dyka upp bakterier och Tramadol som smärtstillande. Köpte även Ipren och Mucoangin att komplettera med.

Några timmar senare kändes det faktiskt ganska mycket bättre. Det gör ju ont än men inte alls så som i natt och i morse. Jag är glad! Men nu är jag extremt trött så jag tänkte försöka sova lite. Skönt att vara hemma hos världens bästa familj! ♥





Emilia

Allt detta var ju grymt skönt att höra!! Låter ju som en rejäl infektion!! Men hoppas du blir bättre snart, blev ju sugen på fest efter alla bilder du la upp på Fejan ju!! Haha!!



Men ha det bäst gumman och krya på dig!!



Massa kramar!! = )

2010-04-23, 11:21:56
URL: http://encephalon.blogg.se/
Linda

Ojoj och uss, låter inte alls bra. Skönt att du fick lite medikament och komma hem till familjen. Krya på dig och vila mycket! Kram =))

2010-04-24, 10:25:28




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0