click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Monospot
2010-04-20, 22:58:27


I dag gick jag upp vid 06.00. Kände mig väldigt trött. Hade sovit jättedåligt med, känns som att jag bara slumrade, vände och vred mig hela natten. Bestämde mig för att stanna hemma från jobbet ännu en dag. Ringde till vårdcentralen igen och efter 40 minuter i kö fick jag en tid hos samma läkare som jag var hos i fredags. Så jag begav mig bort till vårdcentralen vid 13.00.

De började med att ta strep-A på mig igen, fortfarande negativt. Fick träffa läkaren och sedan blev det labbet igen för bland annat monospot, CRP och leverprover. Detta var ju ett riktigt blodprov i armen och jag var jätterädd. :P Men det gick faktiskt bra och det svartnade inte ens för ögonen efteråt! Fick vänta lite på att proverna skulle bli klara, sen fick jag träffa läkaren igen som berättade att monospot var positiv.

Nu efteråt känns det ju som att det var ganska självklart att det var körtelfeber, men tänkte inte på det innan. Så det blir att vila resten av veckan i alla fall. Leverproverna får jag antagligen reda på i morgon. Känns skönt att ha fått en diagnos i alla fall. Har haft rätt ont i halsen i dag, det ser väldigt svullet ut. Och huvudvärken sitter i och likaså tröttheten. Har inte ens orkat blogga förrän nu. Men det är väl så det är att ha körtelfeber.

Här kommer bilderna som jag lovade från The Studio. Som sagt är jag inte så jättenöjd med mina, men Saras är bra tycker jag! Speciellt den högra på Sara blev ju så cool! :)










Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0