click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



こんばんは。
2010-02-16, 19:58:40


Har just kommit hem från min andra lektion i japanska. Kul kul! ^^ Det är ganska mycket med uttal nu i början, men känner att det kan behövas! Jag är så dålig på att härma ljud och så, men tror det går hyfsat bra. Men jag är bättre på grammatik och skriftliga saker. (Jag är mer teoretisk än praktisk.) Och som vanligt är jag rätt hied, vill lära mig allting nu meddetsamma!

Vi skulle träna på hiragana tills nästa vecka men kan det hyfsat redan så jag tänkte öva mer på katakana i stället. Kan inte riktigt alla tecken där än. (Det är samma grej men katakana används till utländska ord.)

Well, det är lite klurigt, men det är väl bara att öva vidare! :)










Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0