click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Kent på Malmö Arena
2010-03-15, 23:28:38


I går var jag på konsert, Kent spelade på Malmö Arena! Vann biljetterna på Tradera för ett tag sedan. Kom inte riktigt på att jag verkligen ville dit förrän ståplatsbiljetterna var slut på Ticnet, och är det konsert vill jag helst stå!

Gick tillsammans med Per. Känner ingen som är så intresserad av Kent så jag fick lura med honom. ;) Fick ju dessutom automatiskt sovplats i Malmö då. :P Men det var trevligt att åka dit med honom. :)

Vi fick plats rätt långt fram, stod typ på femte raden. Camela Leierth var förband och började spela vid 20.00. Kan nog vara rätt mysig musik men man kände väl inte riktigt att det var det man vill höra då. Strax innan 21.00 kom Kent in på scenen. De öppnade med Taxmannen från nya skivan. De spelade först 17 låtar, sedan blev de inropade igen och spelade 3 låtar till. Tror att de spelade i ganska exakt 2 timmar. De var riktigt bra live! Jag gillade Saker man ser och jag blev glad när de spelade låten jag hoppades mest på, Vals för satan (din vän pessimisten). Älskade slutet på Krossa allt också. Ljuset var helt blått då, kändes lite magiskt. Sista låten var Mannen i den vita hatten (16 år senare). Tror det var under den låten det började regna ner massa röda fåglar av silkespapper där det stod delar av låttexter från Röd. Fint! :) Kändes bara som att det gick så fort, jag hann ju knappt fatta att jag var där. :P


Låtlista
Taxmannen
Palace & Main
Vinternoll2
Töntarna
Socker
Sjukhus
Romeo återvänder ensam
LSD, någon?
Musik non stop
Idioter
Saker man ser
Vals för satan (din vän pessimisten)
FF
Ingenting
Vy från ett luftslott
Krossa allt
Dom andra
På drift
Kevlarsjäl
Mannen i den vita hatten (16 år senare)







Pernilla

Hej! Titta in så hos så får du en fin blomma =)

2010-03-16, 10:55:33
Emilia

Riktigt snygga bilder faktiskt! Mina bilder från spelningar blir lixom aldrig bra = (



Nu ska jag vila hehe!



Kram

2010-03-16, 16:27:17
URL: http://encephalon.blogg.se/
Åsa

hmpff! jag gillar faktikst Kent och mig känner du väl? ;) men förstår att det kanske var roligare att gå med honom...hehe.



Jättebra bilder på dom, men e d Jocke som skaffat sån fånig friss? menar bilden till vänster

2010-03-16, 19:49:25
URL: http://[email protected]
Åsa

...förr hade dom 747 som avslutningslåt. den e också väldigt fin men mannen i den vita hatten e också riktigt bra som avslutning. Har vi sett Kent tillsammans? skam om vi inte har det. :) lyssnade en del jue.

2010-03-16, 19:51:38
URL: http://[email protected]




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0