click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



All My Dreams
2010-05-01, 15:20:05


And all that could have been...

Bara känner att det är så mycket jag vill göra som jag inte gör, eller som jag inte kan göra. Mitt liv är väl ganska bra egentligen; Jag har en fin lägenhet, jag har ett jobb, en underbar familj och fina vänner. Jag är verkligen glad för det, men jag har ju också drömmarna som aldrig kommer att bli förverkligade känns det som. Jag är snart 25 och gör ingenting åt det. Och det värsta av allt är ju de drömmar som jag tror är omöjliga att uppfylla.

Jag har alltid velat sjunga, det är det jag vill mest av allt. Men om man inte har någon bra sångröst, då är det väl rätt kört?! Känns som att jag blir sämre och sämre för varje år som går. Det är när jag får hålla på med musik, speciellt sång, som jag verkligen lever. Det är då jag känner mig upprymd. Så... måste jag bara acceptera att jag inte föddes med den där sångrösten and get over it?

Jag skulle vilja bli bra på fiol också. Jag har ju en jättefin fiol men har helt lagt ner spelandet. Var finns tiden, orken och lusten? Det hänger väl mest på det sistnämnda egentligen. Men jag behöver lektioner, få spela med andra, få inspiration och motivationen tillbaka. Nu blir det ju bara jag i min ensamhet.

Saknar gymnasietiden... Om det hade varit nu hade jag uppskattat det hundra gånger mer än vad jag gjorde då (och då menar jag inte att jag inte uppskattade det mycket då för det gjorde jag). Alla sång-, piano- och ensemblelektioner, ljudteknik och gehörs- och musiklära... känns som att jag bara glömmer bort mer och mer av allt jag kunde och var bra på. It breaks my heart!










Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0