click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



A Creed to Live By
2011-08-15, 22:57:26


The quickest way to receive love is to give love,
the fastest way to lose love is to hold it too tightly,
and the best way to keep love is to give it wings.


På något sätt gillar jag att tro på ödet. Det tar faktiskt bort en del oro och grubblande. Att bara känna att saker som ska hända händer, och saker som inte ska hända händer inte. Vad är det för lönt att lägga massa energi på något som man inte själv kan påverka?

Om du bestämmer dig för att gå tror jag inte att jag hade kunnat göra något åt det, om det inte är på grund av mitt beteende förstås. Du hade nog gått förr eller senare ändå. Vad är det då för lönt att sätta upp hinder och förbud? Vad är det för lönt att känna ständig oro? Om du går var antagligen relationen inte stark nog.

Såklart tycker jag inte att man kan tänka såhär om allting. Det finns ju faktiskt många saker som man kan påverka. Men när det inte går att påverka något som känns jobbigt, då gör denna tanke mig lugnare.










Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0