click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Avstånd
2011-08-03, 22:38:29


hemma i min tysta varma lägenhet igen
från storstad till litenstad
från tvåsamhet till ensamhet
kändes nästan som att åka bort när jag åkte hem
det har varit så fina veckor
nu kändes det lite som att vakna upp
jag vill tillbaka igen
saknar staden och närvaron av någon annan
att alltid ha någon att prata med
att ta spårvagnen in till stan
att fika, se på film och promenera runt
det är klart skillnad mellan vardag och helg
och där finns det inga grå vardagar
men skulle det ändå kännas annorlunda? 

det tråkigaste är alla avstånd
mindre på ett håll blir större på ett annat
jag vill ju vara nära alla jag tycker om
tänk om man bara kunde trycka på en knapp
och så var man på en annan plats
tänk om jag kunde somnat i mölndal i kväll
här kommer min säng vara alldeles för stor
nu gör avståndet oftast det svårt att ses
och det går åt både tid och pengar
staden och kärleken mot familjen
mot vännerna och arbetet
vart ska jag lägga avståndet?
det är i och för sig inga extrema avstånd
men ändå mycket att tänka på








Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0