click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Anna Järvinen på Liseberg
2011-06-07, 20:37:20


I fredags, den 3 juni, var det konsert med Anna Järvinen. Hon spelade på Taubescenen inne på Liseberg och Oskar och jag satt bänkade längst fram. :)

Hon sjöng ungefär samma låtar som på Inkonst, men inte riktigt. Hon öppnade med Vals för Anna, vackert! Gillar de lite jazzigare låtarna. Fick också höra Sosial kompetens igen, en av mina favoriter. Nytt för denna gången var P.S. Tjörn, trevligt med lite låtar från första skivan tycker jag. Som sist gick hon av scenen efter Hur man lättar helt enkelt, eller rättare sagt medan resten av bandet rockade loss i ett långt outro.

Därefter blev hon inklappad igen och publiken fick välja mellan Äppelöga och Ångrar inget som sista låt. Det blev flest röster på den förstnämnda och Anna tog fram sitt munspel och började spela på introt. Dock fick bandet för sig att hon spelade på Kom hem och började köra den i stället, och Anna hängde på. Detta till min lycka, älskar den låten! Pirrade i hela kroppen.

Efter min favorit blev det då Äppelöga som alltid är lika bra och svängig, fint med munspelet i den. Avslutningsvis fick vi höra Ångrar inget.

Efter konserten kom hon ut framför scenen och man kunde prata med henne. Verkligen typiskt att jag glömde ta med hennes skiva, hade ju varit så kul att få den signerad. Men hon skrev en lapp till mig i alla fall och Oskar tog ett foto på oss när vi satt på scenkanten. Oskar fick hennes låtlista som hon hade på golvet på scenen. Och så fick vi veta lite mer om vad Nattmusik handlar om. Hon är verkligen fin, Anna.


Låtlista
Vals för Anna
Lilla Anna
Titta vi flyger
Här är du ett hån
Sosial kompetens
Boulevarden
Mer än väl
P.S. Tjörn
Hur man lättar helt enkelt

Extranummer

Kom hem
Äppelöga
Ångrar inget





Lilla Anna


P.S. Tjörn


Hur man lättar helt enkelt




Marie

Så fint kollage av Anna du gjort! Hon verkar ju vara fin som du säger. Nästa gång tar du med skivan!!!

kram

2011-06-07, 21:55:22




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0