click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Att ge dig rätt
2011-05-09, 22:06:00


jag vill inte ge dig rätt
och du vill inte få rätt
men kanske att du visste hela tiden
kanske att vi visste båda två
att jag skulle gå men inte komma fram
eller komma fram till fel ord
som ger dig rätt

vill inte släppa taget
men borde jag hålla i dig
när mina armar är för svaga?
när jag själv är knapp?
eller när jag hamnat i en labyrint
och efter intensivt letande
inte hittar någon väg ut?

allt växer och slår rot
detaljer blir till kvalfyllda bilder
stannar i ett någonstans,
ett betydande ingenting?
stannar i ett då och nu
lämnar sen för stunden
och drömmer mig i stället in i dig









Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0