click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Obefintlig tystnad
2011-05-10, 20:41:40


kramar kudden hårt i sömnen
kramar dig för hårt
du ger mig handen i stället
och jag tar den för stunden
men vill helst ha den bunden
i min, men aldrig någonsin
att jag vill krama den för hårt

jag sparkar upp dörren
ropar ner i trappan
fastän du redan står i hallen
och efter ett innerligt hej
tar du mina desperata nej
och gömmer, men glömmer
att jag kommer hitta dem igen

drömmer om vacker tystnad
precis som du
känslan av att kunna stå rakt
och att ha horisonten i behåll
när du ser åt andra håll
orkar inte stanna kvar, men har
inte viljan att ta steget




Marie

Jag tycker det är fint!

2011-05-11, 12:47:27




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0