click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Ofokus
2011-05-09, 22:07:00


jag springer med andan i halsen
från vindpustar och stilla ekon
tappar tid på vägen, tappar dig
men jag kan inte stanna här
med deras andetag i nacken
och dina fotspår framför mig

jag lägger fokus på fel punkt
letar vägar som bara leder bort
följer spår till den trädgård
du plockat blommor i förut
nio som vissnat och ännu en
som jag önskar hade mer färg

jag samlar droppar från bladen
regn som föll förra sommaren
du säger att de har torkat ut
men jag kan se dem i sprickor
och jag vet att det är i min blick
i mitt huvud och på mina läppar

jag målar minnen utan upphov
skapar bilder av överflödig fantasi
det är inte din eller min historia
och än är den inte vår heller
vill känna närvaron i vår nutid
och låta vingslag bli vår framtid








Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0