click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Sandslott
2011-05-09, 22:05:00


bygga sandslott på stranden
för nära vattnet
låta vågorna komma
och skölja bort allt
bygga luftslott i stället
försöka hitta en grund
men jag kan inte se
och mitt hem raseras
det som skulle blivit ditt

jag har marken
men inte himlen
du har det jag saknar
och saknar det jag har
jag vill vara din fasta punkt
din blå fallskärm
famnen som tar emot
jag vill vara handen i din
när isen är skör

kom, ta min hand
är det mina läppar vill forma
men i stället är jag tyst
kvalfylld tidlös tystnad
jag ville vara ditt hjärta
men jag är bara en reva
i dina kläder
skrapsår på dina knän
kan jag bli något annat?









Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0