click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Miss Li på KB
2012-12-02, 16:10:00


I fredags var jag på KB i Malmö och såg Miss Li. 
 
Det var insläpp klockan 20.00. Vi kom lite senare (på grund av tågstrul som vanligt), men fick ändå plats längst fram vid scenen. Vid 21.25 började Teenager for life spelas från skivan medan Miss Li och bandet gick på scenen. Från versen fortsatte de sedan att spela live.
 
Miss Li skiftade mellan att sitta vid pianot och att stå vid mikrofonen i mitten av scenen. Hon hade en sådan energi från början till slut och kändes så närvarande varje sekund. Hennes sång var fantastisk, minst lika bra som på skiva! Det blev inte så mycket mellansnack, men hon förklarade det med att hon hade blivit så blyg. Jag tyckte dock inte att det gjorde så mycket, man fick ändå en vi-känsla. Och bandet kan man ju inte klaga på, väldigt duktiga musiker!
 
Efter ungefär en timme gick hon av scenen efter att ha sjungit It ain't over, som hon sa var den nya singeln. Därefter blev hon inklappad igen och sjöng My heart goes boom, riktigt ösig live! Avslutande låt blev Bourgeois Shangri-La. Hon sa att det var en låt som blivit stor i Tyskland, men inte här. Det är dock en av mina absoluta favoriter, så jag blev glad! Jag blev också glad över att hon sjöng You could have it (so much better without me). Och hennes tolkning av Pugh Rogerfeldts låt Här kommer natten är ju helt fantastisk!
 
Det var en helt underbar kväll och konsert! Jag trodde att hon skulle vara kanon, men det var ännu bättre än så! Om ni får chansen att se henne - gör det!
 
 
Låtlista
Teenager for life
Plastic faces
Golden retriever
Stupid girl
Dancing the whole way home
Forever drunk
Här kommer natten
Throw it in the trash can
Backstabberlady
All those men
I heard of a girl
My man
I can't get you off my mind
You could have it (so much better without me)
Oh boy
It ain't over
 
Extranummer
My heart goes boom
Bourgeois Shangri-La
 
 



Dancing the whole way home


Här kommer natten

It ain't over
 
 
 




Cam

Härligt Emma!
Önska jag vore där, har sett henne live, skitbra!

Svar: förstår det, tur att du har sett henne i alla fall, då vet du hur jag menar! :)
Emma

2012-12-02, 18:09:03
Jennie ssk-stud

Vilken underbar kväll du måste haft! Önskar att jag också hade varit där. Fick dock ta del av slutet, jag hörde endast extranummerna när jag satt i bilen påväg hem från praktiken. :)

Svar: åh, tack så mycket för din kommentar! vad kul att du tittade in! :) ja, synd att du inte var där! du hade inte blivit besviken kan jag säga! men du vet ju, du som har varit på tre miss li-konserter! hoppas hon spelar snart igen! extranummerna var ju något av det bästa så det var ju bra att du hörde dem i alla fall. ;) ses på jobbet i morgon! :)
Emma

2012-12-05, 14:38:09




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0