click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Som en saga
2012-02-21, 22:55:04


som en saga som berättas alldeles för fort
och alla ord som upprepas i mina öron
alla bilder som fastnar under ögonlock
fastnar på mina läppar och fingertoppar

och du är små snöflingor som virvlar
fastnar på huden, fastnar under huden
medan hon går och sparkar löv 25 mil bort
och gör egna spår i dina spår

hennes tankar sover i ditt huvud
och vaknar till liv när hon sitter mittemot
hon formar sina ord som förut
berättar allt i tystnad, och du förstår

allt blir till en saga som berättas fel
som lyssnas på med alla fraser ihop och isär
och alla ord som du rättar till och säger om
försvinner lika fort som de nyss fick ton

med tron att jag kan läsa hennes tankar
blundar jag och ser henne klart
tills andedräkten blir till imma på fönstret
och du står och väntar utanför








Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0