click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Eklanda/Göteborg
2012-03-12, 20:58:47


I fredags åkte jag till västkusten igen! Marie var så gullig och passade till mig på jobbet så att jag kunde smita därifrån redan vid klockan 14.00. Och resan gick som på räls för en gångs skull. Fick dock stå upp i en timme på grund av ett fullproppat tåg. Men när jag väl fick sittplats hamnade jag bredvid en norrman som var rätt trevlig. Kom fram strax efter klockan 18.00 och min älskling mötte mig på stationen.

Lämnade mina grejer, sedan begav vi oss in till Göteborg. Letade upp Studenternas Hus som låg i närheten av Valand. Strax efter 21.00 spelade Cirkus Miramar där. (De och två tjejer var förband till Emanuel Blume. Vi ville bara se Cirkus Miramar och gjorde det också.) De spelade inte direkt några låtar som jag kände till, men det var kul i alla fall och jag hade kameran i högsta hugg!

I lördags bestämde vi oss för att gå från Eklanda in till Göteborg. Gick genom en skog och kom sedan ut till Botaniska trädgården. Vi hade förstås kamerorna med oss. Mysigt fast väldigt blåsigt och kallt. Tog spårvagnen bort till Nordstan och var inne om där en sväng innan vi åkte hem igen. Väl hemma blev det middag och sedan var det dags för Melodifestivalen. Jag hejade ju på Lisa Miskovsky, hon förtjänade verkligen inte att komma nästsist. Loreen var väl okej, glad att inte Danny vann i alla fall.

I går tog vi det mest lugnt. Var ute med kamerorna en sväng i Eklanda. (Älskar att fotografera, även om jag bara är amatör.) Lyxade till det med entrecôte, pommes frites, rödvinssås och aromsmör på Eklanda krog innan jag skulle hem. Sedan tog jag tåget 18.50 och var hemma vid 23.00. Som vanligt gick helgen alldeles för snabbt. Men det var en underbar helg i alla fall.


Lördagen



Söndagen




Marie

Ja, det var ju tur att du hann med tåget...

Vi kan göra så fler gånger, fast tvärtom! :)



Ni verkar ha mysigt, du och Rickardsson!

Fin är han också, nyklippt?



Så fina bilder du har tagit Emma, du är duktig med kameran.



Ps! Är det dina grönsaker på tallriken?



Ses i morrn!

2012-03-12, 22:21:10
URL: http://marieclair.blogg.se/




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0