click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Emil Jensen på Konserthuset i Kristianstad
2013-11-17, 21:11:08


I tisdags den 12 november var Frida och jag på Konserthuset här i Kristianstad för att se Emil Jensen på hans turné I det nya landet. Det var fjärde gången jag såg honom så man visste ju ungefär hur det skulle vara, men han är alltid bra. 
 
Föreställningen var indelad i två akter och en akt varade i ungefär en timme. Totalt blev det 14 låtar och mycket mellansnack. Det är när han pratar som man gång på gång inser hur galet skicklig denna kille är! 
 
Bästa låt för kvällen var Växlande molnighet, men den är alltid min absoluta favorit. Synd var att det inte var det "vanliga" bandet bara, saknade fiolen och cellon speciellt. Stråk ligger mig ju varmt om hjärtat. 
 
Efteråt blev det lite snack, signering och kram, trevligt! Tyvärr blev det inga jättebra bilder då vi satt rätt långt ifrån, men dock! 
 
 
Låtlista
Akt 1:
Dig vill jag ha
Radioaktivitet
Hur lyckliga kan vi bli
Lite väl John & Yoko
Till och med dom
Inte vackrast i världen
Akt 2:
Gå i fängelse
Fått nåt i ögat
Växlande molnighet
Växten
Hör dåligt fattar trögt
Vi
 
Extranummer
Stressa inte, oroa dig inte
Så får du mig ändå 
 
 


Emil Jensen - Radioaktivitet


Emil Jensen - Hur lyckliga kan vi bli


Emil Jensen - Jag har en dröm


Emil Jensen - Växlande molnighet


Emil Jensen - Samma värld








Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0