click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Rådhuskällaren
2014-02-09, 18:46:00


Ännu en mysig helg.
 
I fredags kväll slappade Denis och jag med vin och film (som vanligt). Vi såg Amelie från Montmartre, så underbar film och musiken är så vacker! 
 
I går tog vi tåget till Malmö. Sedan blev det en stadsbuss bort till Erikslust och Fair Play tennisklubb. Det var rätt fint och stort där, och det fanns en liten affär med tenniskläder! Jag provade en del, men hittade inget som kändes helt perfekt. Efter det blev det en sväng på gågatan och Triangeln samt ett lite oplanerat besök på Rådhuskällaren! Där blev det såklart filéfrossa och varsitt glas rött. Jag åt nästan bara oxfilé med potatisgratäng, rödvinssås och vitlökssmör. Underbart! Och vi hade världens bästa servitris, Janet. Hon var så himla go och innan vi gick kramade hon oss och sa att vi skulle vara rädda om varandra. 
 
I dag bakade jag en äppelsockerkaka som vi fikade med hos Denis familj. Det blev mest snack och lite bläddrande i gamla fotoalbum. Mysigt! 
 
Tyvärr ingen tennis i kväll heller då det är tävlingar denna helgen också, tråkigt! Man blir så pigg och glad av att spela. Men senast på fredag ska man väl kunna gå dit. Hoppas ni haft en bra helg mina läsare! 
 








Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0