click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Virrvarr
2015-09-06, 22:16:00


En vecka i skolan avklarad, en introduktionsvecka till socionomprogrammet. Det har känts spännande men också konstigt och väldigt jobbigt. Runt åttio nya ansikten, ny stad, nya lokaler, pendling och böcker. Det värsta har nog nästan varit pendlingen. Tre av fem dagar slapp jag i alla fall tågstrul, men inte stress och trängsel.
 
Jag har också funderat över vad jag egentligen gör där, men nu efter helgen känns det lite klarare. Jag har köpt en ny kalender som jag har skrivit ner schemat och en planering i. Denna första kursen känns inte riktigt som min grej, men kanske "mina grejer" kommer sen? I dag har jag läst om socialpolitik i tre timmar! 
 
Jag har också spelat tennis måndag, onsdag och torsdag. I måndags gick det så dåligt att jag nästan övervägde att sluta spela, men det blev bättre senare i veckan. Det är ju US open nu också. Hann se lite på det i helgen, Cibulkova åkte ut men Halep är fortfarande kvar. 
 
Mina tre största frågeställningar denna veckan har varit: 
1. Är denna utbildning rätt för mig?
2. Ska jag skaffa en undulat till? 
3. Ska jag klippa av håret? 
 
Det sämsta är att jag inte har tagit några beslut alls, det bästa är att jag inte behöver göra det just nu. Tror jag ska gå och lägga mig istället så att jag kan hålla mig vaken på föreläsningen i morgon. God natt! 
 
 




Marie

Jag tror det blir super!! Men det tar tid att vänja sig från de vanliga rutinerna som fungerar så lätt... Fortsätt kämpa Emma, du kommer inte att ångra dig. Kram

2015-09-07, 06:36:54




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0