click tracking
     STARTSIDAN       ALLMÄNT       FOTO       KONSERTER       RECENSIONER       POESI       RESOR       RECEPT



Диана Арбенина på Debaser Medis
2016-05-07, 00:52:00


I tisdags, den 3 maj, såg jag Диана Арбенина (Diana Arbenina) från Ночные Снайперы på Debaser Medis i Stockholm. Det var någon slags festival som hette Ett annat Ryssland. Det var jag och en massa ryssar som var där, det kändes nästan som att jag var i Ryssland. 
 
Konserten började 20.00. De som hade VIP-biljetter fick sittplatser längst fram. Jag stod i mitten längst fram bland de stående. Det var inte så mycket folk, uppskattningsvis ett hundratal. 
 
Det var riktigt kul att se henne, men synd att det inte var hela bandet. Hon gjorde dock sitt bästa med gitarr och keyboard och det blev ganska ösigt! Vilken energi! Hon hade ganska långa mellansnack, som med tanke på publikens reaktioner var roliga. Synd att jag inte förstod dem. 
 
Jag gillar verkligen låten Чего хотят зти люди från senaste skivan, så det var kul att hon spelade den. Det krävs nog ett band dock för att den ska bli så bra som den kan vara. ТабакЗтонемне och Юго gillar jag också. Synd att hon inte valde lite fler av hennes låtar som hade gjort sig bra som akustiska. Д.р, Гонщик, Прекрасных дней, Брамс, Фиеста och История hade till exempel varit mycket trevliga. 
 
Jag är i alla fall nöjd med konserten och jag är så glad att jag var där och såg henne! Hur ofta kommer en rysk artist till Sverige?! Inte så ofta tror jag, men jag hoppas att det händer igen! 
 
 
Låtlista 
Актриса 
Бунин
Наотмашь
Ножи
Aptos
Чего хотят зти люди 
Табак 
Холмы
Московский военный вальс
Солнце
Club27
31-я весна 
До 100
Катастрофически 
Столица 
Зтонемне 
Греция
Юго 
Редкая птица

Extranummer
Помолчим 
Ты дарила мне розы
Морячок
 
 
 
Диана Арбенина – Наотмашь


Диана Арбенина – Чего хотят зти люди 


Диана Арбенина – Московский военный вальс


Диана Арбенина – Солнце


Диана Арбенина – Катастрофически 


Диана Арбенина – Столица 


Диана Арбенина – Юго 

 Диана Арбенина – Редкая птица








Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


   Totalt:
   Denna månad:
   Denna vecka:
   I dag:



RSS 2.0